Papa Franjo rekao je u srijedu da su svi u Crkvi jednaki u dostojanstvu, stoga je fokus na hijerarhijskom napredovanju “čisto poganstvo”.
“Unutar okvira jedinstva poslanja, različitost karizmi i službi ne smije dovesti do povlaštenih kategorija unutar crkvenog tijela”, rekao je Papa na općoj audijenciji 15. ožujka na Trgu sv. Petra.
“Tu nema napredovanja, a kada kršćanski život shvatite kao napredak, da onaj gore zapovijeda drugima, jer se uspio popeti, to nije kršćanstvo”, rekao je. “To je čisto poganstvo.”
Na svom tjednom susretu s javnošću Franjo je razmišljao o pozivu na apostolstvo kao dijelu šire teme evangelizacije.
“Što znači biti apostol? To znači biti poslan u poslanje”, rekao je dodavši da je to i poziv.
Biti Kristov apostol nije samo stvar biskupa ili svećenika nego poziv svakog krštenika, rekao je papa Franjo.
“Tko ima više dostojanstva u Crkvi? Biskupi, svećenici?” On je rekao. “Ne. Svi smo mi kršćani u službi drugima.”
Rekao je da je redovnica jednako važna za Crkvu kao i bilo tko drugi: kršteni, nekršteni, dijete, biskup.
“Mi smo jednaki. A kada jedan dio misli da je važniji od ostalih, pa ovako gura nos, griješi”, naglasio je.
“Poziv koji Isus daje svima, pa i onima koji se čine na najvišim položajima, jest služenje.”
Papa je rekao da ako vidite nekoga na “visokom” položaju u Crkvi koji je tašt, trebate moliti za “jadnika”, jer nije razumio svoj poziv.
“Božji poziv je štovanje Oca, ljubav prema zajednici i služenje”, dodao je.
Papa Franjo crpio je iz dokumenata Drugog vatikanskog koncila kako bi ilustrirao što danas znači biti apostol.
“Sabor kaže: ‘Kršćanski poziv po samoj svojoj naravi također je poziv na apostolat’”, rekao je, citirajući dekret o apostolatu laika, Apostolicam Actuositatem .
Citirajući Lumen Gentium, dogmatsku konstituciju o Crkvi, rekao je da je apostolstvo “poziv koji je zajednički, baš kao što se ‘zajedničko dostojanstvo [dijeli] kao članovima od njihovog ponovnog rođenja u Kristu, koji imaju istu sinovsku milost i isti poziv do savršenstva; posjedujući zajedničko jedno spasenje, jednu nadu i jedno nepodijeljeno milosrđe.’”
“To je poziv koji se tiče i onih koji su primili sakrament reda, posvećenih osoba i svih vjernika laika, muškaraca ili žena.”