Jedna talijanska katolička organizacija priopćila je da je blasfemična reklama koja prikazuje svećenika koji posvećuje pomfrit umjesto hostija uklonjena iz prometa.
Talijanska udruga radijskih i televizijskih slušatelja AIART, zatražila je u ponedjeljak hitnu obustavu reklame talijanske tvrtke Amica Chips, koja prema grupi “vrijeđa vjerske osjećaje milijuna praktičnih katolika”.
U reklami opatica umjesto hostija prije mise puni ciborij čipsom, nakon čega svećenik za vrijeme svete pričesti časnoj sestri dijeli jedan čips.
I dok pričešćivači vidno iznenađeni otkrivaju čips umjesto hostija, opatica bezbrižno promatra kako jede iz vrećice čipsa.
Reklame ne smiju vrijeđati moralna, građanska i vjerska uvjerenja
Reklama je dokazala “nedostatak poštovanja i kreativnosti”, rekli su iz udruge tvrdeći da je reklama “razotkrivajući znak nedostatka poštovanja prema korisnicima, njihovom kulturnom i moralnom identitetu i njihovom dostojanstvu kao ljudi”.
U utorak je AIART na svojoj web stranici objavio da je Institute of Advertising Self-Discipline, talijansko privatno tijelo za standarde oglašavanja, poslušalo njegov zahtjev za “trenutačnom obustavom reklame”.
Kontrolno povjerenstvo Instituta “naložilo je uključenim stranama da odustanu od emitiranja navedene kampanje”, izvijestio je AIART, a odbor je citirao propise da reklame “ne smiju vrijeđati moralna, građanska i vjerska uvjerenja”.
Giovanni Baggio, predsjednik AIART-a, rekao je u izjavi od utorka da grupa “poziva kreativce da više poštuju kulturne i vjerske identitete i da rade na reklamama koje su inkluzivne i privlače sve korisnike na način da “paze da ne stvaraju nelagodu.”
“Radimo zajedno za civilizaciju koja treba rasti u poštivanju kulturnih i vjerskih identiteta”, rekao je Baggio.