U zapadnoj umjetnosti, sveti Mihael Arhanđeo najčešće je prikazan kao moćni ratnik, koji obara divlju zmaja ili strašno mitološko čudovište. To može stvoriti dojam da sveti Mihael koristi silu kako bi uništio svoje neprijatelje. Međutim, neki duhovni pisci ističu da je sveti Mihael najponizniji od Božjih anđela.
Poniznost svijet naziva slabošću
Alban Butler je napisao u svojoj knjizi Životopisi očeva, mučenika i drugih glavnih svetaca da je glavna vrlina svetog Mihovila bila poniznost: “Sveti Mihael je suzbio [Sotonu] njegovu drskost, ne naređujući mu svojim imenom, nego s poniznošću, naznačujući mu Božju zapovijed da se povuče.”
Butler to čini još direktnijim tvrdeći da je tako Mihael pobijedio Sotonu: “On nije samo zaštitnik Crkve, već i svake vjerne duše. Pobijedio je đavla poniznošću; u istom smo ratovanju. Njegovo oružje bile su poniznost i gorljiva ljubav prema Bogu. Isti moraju biti i naše oružje. Trebamo ovog arkanđela smatrati našim vođom pred Bogom i hrabro odolijevati đavlu u svim njegovim napadima, vikati, ‘Tko se može usporediti s Bogom?'”
Slabost Sotone
Kako filozof Peter Kreeft ističe u svojoj knjizi Filozofija Tolkiena, “Slabost zla je u tome što ne može pobijediti slabost. Bez obzira koliko moći zlo ima, uvijek je poraženo slobodnim, ljubavlju ispunjenim odricanjem od moći. Može biti poraženo, kako je bilo na Kalvariji: mučeništvom.”
Molite moćnu krunicu sv. Mihealu koji je po njoj obećao izvanrednu zaštitu nebeske vojske
Ako želimo oponašati najveću snagu svetog Mihovila, trebamo kleknuti u poniznosti pred Bogom, boreći se protiv Sotone onim što bi svijet nazvao “slabošću,” piše Aleteia.