Ovo je zgromilo svijet! ‘Proročanstvo svetog Malahija’ o posljednjem Papi: Evo što bi katolici trebali znati

foto: wikimedia

Nakon objave ostavke pape Benedikta XVI. 2013., godine mnogi su ponovno počeli govoriti o “proročanstvu papa” koje se pripisuje svetom Malahiji. Ovo proročanstvo kola i uzbunjuje katolike diljem svijeta godinama, a jedno je i od ključnih razloga učestalih napada na Papu franju

Tko je bio sveti Malahije, kakvo je to proročanstvo i što bismo trebali misliti o njemu?

Evo 9 stvari koje trebate znati prije donošenja vlastitog suda…

1. Što je “proročanstvo papa?”
To je navodno privatno otkrivenje dano srednjovjekovnom liku sv. Malahiji.

Proročanstvo se sastoji od popisa od 112 kratkih izraza — zagonetnih mota na latinskom koji bi trebali predstavljati pape od vremena sv. Malahije nadalje.

2. Tko je bio sveti Malahija?
Sveti Malahije bio je nadbiskup Armagha u Irskoj u 1100-ima.

Navodno je posjetio Rim u kojem je imao viziju budućih papa i zapisao ih.

3. Zašto ljudi sada govore o proročanstvu?
Pretposljednji moto u proročanstvu papa povezan je s papom Benediktom XVI. Budući da je on sada na kraju svog papinstva, to bi nas dovelo do prezimena u proročanstvu o papama, za koje su mnogi smatrali da označava konačnog papu na kraju svijeta.

Ovaj odlomak glasi kako slijedi:

Petra Rimljanina, koji će hraniti ovce u mnogim nevoljama; kad budu gotovi, grad na sedam brežuljaka bit će uništen, a strašni će sudac suditi svom narodu. Kraj.

4. Je li ovo odobrena privatna objava?
Ne nije. Iako je već nekoliko stotina godina utjecajan u nekim katoličkim krugovima, Učiteljstvo je ne odobrava.

5. Koji dokazi postoje o njegovoj autentičnosti?
Značajan znak protiv njegove autentičnosti je činjenica da je objavljeno tek 1595., iako je sveti Malahija umro 1148. Nema zapisa o postojanju proročanstva u proteklih 447 godina.

Navodno je to bilo zato što je proročanstvo ležalo, zaboravljeno, u rimskom arhivu, a ponovno je otkriveno tek 1590. godine.

Ovo je objašnjenje načelno moguće, ali činjenica da ne možemo utvrditi njegovo postojanje stotinama godina sve do smrti njegovog navodnog autora također je u skladu s tvrdnjom da je riječ o krivotvorini sastavljenoj oko 1590. godine i potom “postavljenoj” u arhivu.  Također možda nikada nije bilo u arhivu, već se samo tvrdilo da jest.

Iako činjenica da nema spomena o ovom dokumentu u stotinama godina između vremena njegova prijavljivanja i ponovnog otkrića ne dokazuje da je lažan, baca značajnu sumnju na njegovu autentičnost.

6. Kako se još može procijeniti pouzdanost proročanstva?

Ako nije moguće uspostaviti vanjski, povijesni zapis za proročanstvo, onda je sljedeći logičan pristup ispitati njegov sadržaj kako bi se vidjelo s kojom teorijom o njegovom podrijetlu je dosljedniji: čini li se da sadržaj sugerira da je napisan u 1100. ili sugeriraju da je napisano oko 1590.?

Mnogi promatrači su mislili ovo drugo. Jedan od razloga je taj što su “motoi” za razdoblje prije 1590. vrlo lako povezivi s papama koje navodno predstavljaju.

Nasuprot tome, gesla koja se dodjeljuju papama nakon 1590. puno je teže povezati s papama koje navodno predstavljaju, a često se vidi da je u pitanju izmišljotina.

Motoi općenito sadrže reference na jednu od nekoliko stvari, uključujući papino ime (njegovo papinsko ime, njegovo rođeno ime ili njegovo obiteljsko ime), njegovo mjesto podrijetla ili heraldički grb povezan s njim (njegov papinski grb, njegov obiteljski grb , ili grb njegovog reda ili mjesto podrijetla).

Često uključuju igru ​​riječi u vezi s tim stvarima, iako je to očitije na latinskom nego na engleskom.

7. Koji su neki od primjera mota koje je lako povezati s papama prije 1590.?
Neki primjeri uključuju:

Ex castro Tiberis (“Iz dvorca na Tiberu”). To je povezano sa Celestinom II (1143-1144), koji je rođen u Citta di Castello (Grad dvorca), koji se nalazi na obalama rijeke Tiber.
Frigidus abbas (“Hladni opat”). To je povezano s Benediktom XII. (1334.-1342.), koji je bio opat samostana u Fontfroideu (“Hladno vrelo”).
De parvo homine (“Od malog čovjeka”). To se povezuje s Pijem III. (1503.), čije je obiteljsko ime bilo Piccolomini, što je izvedeno od piccolo (mali) i uomo (čovjek).

8. Koji su neki primjeri mota koje je teško povezati s papama nakon 1590.?
Neki primjeri uključuju:

Pia civitas in bello (“Pobožni grad u ratu”). To je povezano s Inocentom IV. (1591.), ali nema dobrog načina da ga povežemo s tim geslom. Neki su ukazivali na činjenicu da je on bio jeruzalemski patrijarh prije nego što je izabran za papu, a Jeruzalem bi se mogao smatrati “pobožnim gradom”, ali to bi mogao biti i Rim i mnogi drugi. Računao bi se gotovo svaki kršćanski grad, a Jeruzalem u to vrijeme nije bio kršćanski grad. Nadalje, Jeruzalem nije bio u ratu dok je on bio papap.

Aquila rapax (“Razbojni orao”). To je povezano s Pijem VII. (1800.-1823.), ali ne postoji dobar način da ga povežemo s tim geslom. Neki su predložili da se njegova vladavina preklapala s Napoleonovom i da bi se Napoleon mogao opisati kao grabežljivi orao (to jest, gladni zapovjednik vojske), ali to je vrlo tanko i čini moto ne opisom pape, već nekoga drugog koji je bio na svjetskoj pozornici za vrijeme njegove vladavine.

Religio depopulata (“Uništena religija”). To je povezano s Benediktom XV. (1914.-1922.), ali nema dobrog načina da ga se posebno poveže s tim geslom. Nema očite veze s njegovim imenom, obitelji, mjestom podrijetla ili grbom. On nije uništio vjeru ili vjerski život. Ni jedan ni drugi nisu uništeni tijekom njegove vladavine. On je vladao tijekom Prvog svjetskog rata, ali ni to nije uništilo ništa. On je također vladao kada je komunizam došao na vlast u Rusiji. To nije uništilo religiju u njegovo vrijeme ili u Italiji. I opet bismo moto povezali s nečim drugim, a ne s Papom. Kad bi se to dopustilo onda bi se svaki moto mogao povezati s nečim što se negdje dogodilo u svijetu tijekom dana pape, a proročanstva ne bi imala posebnu vrijednost jer bi sva bila primjenjiva na bilo kojeg papu.

9. Trebaju li katolici brinuti o proročanstvima papa?
Ne. To nije odobreno ukazanje, a dokazi su u skladu s tim da je krivotvorina sastavljena oko 1590.

Izvor: NC Register

Prethodni članak‘Nikaragva pripada Mariji’: Unatoč progonu vjere katolici održali procesiju u čast Djevici Mariji
Sljedeći članakNije samo snažan sakramental: Tamjan je stvarno moćno ‘oružje’ protiv bolesti